Salesforce

Checklist voor gebruikers- en licentiebeheer in Adsolut Boekhouding en KMO-beheer

Article Information
BE
Article Details

Raadpleeg dit artikel indien het niet lukt om licenties en gebruikers correct te beheren in Adsolut. Door het controleren van onderstaande aandachtspunten kunt u de meest voorkomende vragen zelf oplossen.


Hoe bereid ik me voor?
In onderstaand artikel vindt u meer informatie over termen die worden gebruikt in de diverse artikels rond het gebruikers- en licentiebeheer binnen Adsolut.

 

Wat is het Gebruikersbeheer in Adsolut en wie beheert het?
In het Gebruikersbeheer van Adsolut heeft elke entiteit of organisatie een eigen lokale beheerder. Deze heeft de verantwoordelijkheid om voor zijn of haar organisatie de gebruikers en hun gebruikersrechten te beheren. 
Denk hierbij aan: gebruikers toevoegen, gebruikersrechten toekennen of terug verwijderen, het beheren van paswoorden.
Zo kunt u gemakkelijk opvolgen welke medewerkers over welke gebruikersrechten beschikken voor uw organisatie.
 

 

Veel gestelde Vragen: 

Hoe maak ik een gebruiker aan?
Antwoord: Hoe maak ik een Adsolut gebruiker aan?

Er werd een nieuwe gebruiker aangemaakt, maar deze gebruiker ziet geen dossiers staan?
Antwoord: Geen dossiers zichtbaar bij nieuwe gebruiker

Een gebruiker ziet geen menu-items na het opstarten.
Antwoord: Het menu is leeg na het opstarten van Adsolut.

Hoe stel ik de rechten van een gebruiker in? Hoe koppel ik een module aan een gebruiker?
Antwoord: Hoe gebruikers koppelen aan modules? Hoe rechten per gebruiker instellen?

Hoe kan ik mijn licentiesleutels opvragen en hoe worden deze gevalideerd? 


Is het mogelijk om paswoorden te resetten?
Antwoord: Een gebruiker kan niet inloggen in Adsolut. Hoe reset ik het wachtwoord?

Een gebruiker krijgt de melding dat zijn gebruikersnaam is geblokkeerd. Hoe kunnen we dit oplossen?
Antwoord: Fout bij het aanmelden: uw gebruikersnaam is geblokkeerd. Contacteer uw administrator.

Wat moeten we doen om een admin gebruiker te deblokkeren?
Antwoord: De ADMIN gebruiker van Adsolut is geblokkeerd, hoe kunnen we deze opnieuw vrijgeven?

Hoe wijzig ik de taal van Nederlands naar Frans of Engels voor een gebruiker?
Antwoord: Hoe start je Adsolut in een andere taal op?

Wat moet ik doen als het programma meldt dat ik meer gebruikers heb dan opgenomen in het contract?
Antwoord: Hoe gebruikers verminderen/deactiveren bij de melding: meer Adsolut-gebruikers dan aangegeven in uw contract.

Wat betekent de boodschap: 'Enkel admin-gebruikers hebben voldoende rechten om gebruikers te beheren.' 
Antwoord: De melding 'Enkel admin-gebruikers hebben voldoende rechten om gebruikers te beheren.' verschijnt.

    De voorbije dagen werd de melding "Gelieve het aantal gebruikers te verminderen binnen de 10 dagen." getoond. Maar nu kunnen we helemaal niet meer in het programma. Hoe lossen we dit op?
    Antwoord: Het is niet meer mogelijk om gebruikers op inactief te zetten en u kan niet meer in Adsolut

    Sommige gebruikers staan niet in een gebruikersgroep. Wat is hier de oorzaak van?
    Antwoord: In het gebruikersbeheer ziet u bepaalde gebruikers niet in een gebruikersgroep.

    Een gebruikersgroep heeft geen tabblad Gebruikersrelaties in het gebruikersbeheer van het MasterKB. Hoe kunnen we dit vermijden?
    Antwoord: In het Gebruikersbeheer van het MasterKB ontbreekt voor een gebruikersgroep het tabblad Gebruikersrelaties

     

    Ik heb hulp nodig:

    Indien voorgaande informatie geen oplossing biedt, dan verzoeken wij u een ticket aan te maken en hierin te vermelden waar u vastloopt.

    Voorzie uw ticket dan van volgende informatie om het incident verder te kunnen onderzoeken:

    • Gebruikt u Adsolut lokaal op een eigen server, of via de Adsolut Cloud?
    • In welke versie van Adsolut doet het probleem zich voor?
    • Doet het probleem zich voor bij één, meerdere of alle gebruikers?
    • Doet het probleem zich voor op één PC, of op alle PC’s?
    • Doet het probleem zich voor in één dossier, of in alle dossiers?
    • Graag ook een schermafbeelding van het scherm waarbinnen het probleem zich voordoet, en/of de foutmelding.
    • Graag ook de gebruikersnaam meegeven.


    Zie eventueel

     
    detail information
    26/06/2024 14:05
    Checklist voor gebruikers- en licentiebeheer in Adsolut Boekhouding en KMO-beheer
    41
    URL
    Checklist-voor-gebruikers-en-licentiebeheer-in-Adsolut-Boekhouding-en-KMO-beheer

    Powered by