Salesforce

Hoe valideert Adsolut het aantal licenties aan de hand van de contracten

Article Information
BE
Article Details
Adsolut is uitgebreid met een validatie van het aantal gebruikers die u gebruikt in Adsolut en die geregistreerd staan in uw contract. U vindt deze gegevens terug in het MasterKB

A. Informatie over uw licentie

1. Klik linksboven op het icoontje van Adsolut
2. Klik op Sluit dossier
3. Ga naar Systeembeheer, Gebruikersbeheer
4. Klik bovenaan op het icoontje Licentie informatie

Het overzicht geeft de contract artikels weer die behoren tot de licentiesleutels die geactiveerd zijn op de desbetreffende Adsolut installatie.

In het overzicht worden het aantal ADS-EXP (Adsolut Express artikels) gegroepeerd. 
Deze zal u niet terugvinden op uw factuur aangezien dit een gratis product is ter ondersteuning van de fiscale software applicaties en Expert/M.
Per aangekochte licentie van een fiscale software applicatie of Expert/M krijgt u automatisch 1 Adsolut Express licentie toegewezen. Hiermee kunt u een Adsolut Express gebruiker aanmaken en toegang geven tot de desbetreffende fiscale software tool of Expert/M.

Meer info over het toekennen van modules kan u terugvinden in volgend knowledge article:
Hoe kan ik gebruikers koppelen aan modules? Hoe kan ik de rechten per gebruiker instellen?

B. Geactiveerde licentiesleutels

Om de licentiesleutels die geactiveerd zijn op de desbetreffende Adsolut installatie terug te vinden:
1. Klik linksboven op het icoontje van Adsolut
2. Klik op Sluit dossier
3. Ga naar Systeembeheer, Gebruikersbeheer
4. Klik bovenaan op het icoontje Valideer uw licentie(s)
 

C. Hoe wijzigingen aanbrengen in uw contract

Indien u wijzigen wil aanbrengen aan uw contract of aan het aantal gebruikers in uw contract neemt u contact op met uw account manager van Wolters Kluwer of met Wolters kluwer Back office.
De Back Office bij Wolters Kluwer past uw contract aan naargelang de aanpassing die u wenst.  Indien u bijvoorbeeld een gebruiker opzegt voor een bepaald artikel zal de Back Office een gebruiker verwijderen uit het desbetreffende contract artikel.
 

D. Hoe gebruikers aanpassen/verminderen in uw Adsolut installatie na aanpassing van het contract

Nadat Back Office uw contract heeft aangepast en de gebruiker verwijderd is, krijgt u aan het begin van de nieuwe facturatietermijn 10 dagen tijd om de gebruiker te deactiveren/modules aanpassen uit uw Adsolut installatie. Wij raden aan om deze aanpassing zo snel mogelijk te doen om deze melding te vermijden.

In onderstaand artikel leest u hoe u gebruikers kan verminderen in uw Adsolut installatie.
Hoe kan u uw gebruikers verminderen in Adsolut?

Als het programma, tijdens de validatie, een verschil merkt tussen de contracten in uw Adsolut installatie en uw contract, verschijnt de melding:
 

Beste klant,
We merken dat u meer Adsolut-gebruikers hebt dan aangegeven in uw contract.
Gelieve het aantal gebruikers te verminderen binnen de 10 dagen.
U leest hier hoe u dit doet
Gebeurt dit niet binnen de 10 dagen, dan zal u niet meer kunnen inloggen in Adsolut
 

Indien we merken dat er na 10 dagen nog steeds een verschil is tussen uw Adsolut installatie en uw contract dan wordt onderstaande melding getoond.

Beste klant,
We merken dat u meer Adsolut-gebruikers hebt dan aangegeven in uw contract.
U kreeg 10 dagen tijd om uw aantal gebruikers te verminderen.
U kan pas terug inloggen nadat uw gebruikers verminderd zijn.
U leest hier hoe u dit doet
 


Na deze melding moet u het aantal gebruikers aanpassen zodat Adsolut uw contract artikels van uw Adsolut installatie kan valideren ten opzichte van uw contract.  Eerder kan u niet meer inloggen in uw Adsolut.
In dit scherm kan u een gebruiker(s) deactiveren tot het 'Aantal actieve gebruikers' gelijk is aan het 'Maximum aantal gebruikers' 


Als uw licentie valideert kan u verder.


Als het aantal users gevalideerd is, worden ook nog het aantal modules die gekoppeld zijn aan de gebruikers gevalideerd.  Indien hier een verschil wordt opgemerkt ten opzichte van uw contract, verschijnt een scherm waarin u de modules dient aan te passen of u dient een andere gebruiker te deactiveren. U kan uw contract details altijd opvragen via de knop Licentie informatie knop.


Door deze procedur is het niet mogelijk dat indien u bijvoorbeeld een user vermindert in uw Boekhouding contract dat u een Adsolut Express gebruiker verwijderd in het gebruikersscherm.  De validatie gaat dit merken omdat er dan een verschil zit op het aantal modules waar u recht op heeft.

Indien bovenstaande melding ten onrechte getoond wordt, kan u steeds contact opnemen met uw account manager.


Zie ook 
Thema: Gebruikersbeheer en licentiebeheer in Adsolut
 
detail information
19/11/2021 17:23
Hoe valideert Adsolut het aantal licenties aan de hand van de contracten
286
URL
Hoe-valideert-Adsolut-het-aantal-licenties-aan-de-hand-van-de-contracten

Powered by