Let op: Dit kennisartikel is enkel bedoeld voor een mailing die verloopt via een eigen mailserver!
Gebeurt het mailen via onze Adsolut KMO Cloud zelf? Dan neemt u best een kijkje op de Indexpagina - Adsolut Tech (bij sectie ‘Adsolut KMO Cloud’).
|
Stap 1: Online test alvorens configuratie binnen Adsolut
U kunt zelf een online test uitvoeren of het mailen wel degelijk lukt ongeacht de werking binnen Adsolut. Dit kan via:
SMTP Test Tool (gmass.co)
Lukt dit niet? Dan lijkt het er op dat er geen mails uitgestuurd kunnen worden om de gegeven reden(en). Gelieve hiervoor contact op te nemen met uw IT-partner.
Lukt dit wel? Ga dan verder naar stap 2.
Stap 2: Offline test alvorens configuratie binnen Adsolut
Hiermee kunnen we nagaan of het wel degelijk mogelijk is mails uit te sturen vanuit een bepaalde computer. Soms of zelden maakt men wel eens mee dat het uitsturen van mails niet lukt voor een bepaalde computer/domein omwille van bepaalde (ongekende) redenen.
Dit kan men als volgt uitvoeren met exact dezelfde gegevens ingegeven als bij stap 1. Hierbij is het aangeraden om geassisteerd te worden of dit juist te laten uitvoeren door uw IT-partner:
- Download SMTPTesterTool.exe rechts op deze pagina.
- Voer zelf test uit via Windows PowerShell: Adsolut: Mail verzenden met Powershell (Testmail)
Lukt dit niet? Dan lijkt het er op dat er geen mails uitgestuurd kunnen worden om de gegeven reden(en). Gelieve hiervoor contact op te nemen met uw IT-partner.
Lukt dit wel? Ga dan verder naar stap 3…
Stap 3: Configuratie binnen Adsolut
Aangezien men succesvol mails kan versturen vanuit een bepaald (shared) mailbox, kan men starten met de configuratie binnen Adsolut.
Ben u een medewerker en wenst u gebruik te maken van de normale aanbevolen instellingen? Dan kunt u verder met het volgende m.b.v. de gegevens ingevuld in stappen 1 en 2:
Maak de mailinstellingen om Adsolut correct te configureren, wij raden u sterk aan om u bij de volgende stappen te laten bijstaan door uw IT-partner:
Mailinstellingen - AdsolutBent u zelf een IT-verantwoordelijke? En wenst u graag een meer technisch en beknopter overzicht van de configuratie? Dan vindt u dit terug onder de bestanden rechts op de artikelpagina.
Werkt het mailen op de MASTERKB correct (zie FAQ hierboven) maar heeft u problemen met het mailen vanuit een subdossier kan u onderstaande knowledge gebruiken om de mailsettings correct te zetten:
Mailen werkt niet in een subdossier Wenst u graag facturen / verkoopbonnen / ... te versturen vanaf een algemeen mailadres of anders dan uw persoonlijke kan u dit artikel raadplegen:
Mails versturen vanuit Adsolut voor facturen, aanmaningen en bonnen
Ondervindt u nog steeds problemen?
Ondervindt u ondanks het bovenstaande nog problemen met het mailen? Gelieve support te contacteren met uw vraag.
Hierbij is het uiterst belangrijk dat u de resultaten van de stappen 1 tot 3 in de mail bijvoegt om u een correct en efficiënt antwoord te kunnen bezorgen.
Wenst u of uw IT-partner echter assistentie? Dan kan dit per betalende interventie. Meer informatie vindt u hieronder terug:
Deze interventie valt niet onder de voorwaarden van het Wolters Kluwer updatecontract voor uw software, zie eventueel:
Scope van het Wolters Kluwer updatecontractDe interventie zal in regie worden uitgevoerd aan het gangbare halfuurtarief.
De tijd wordt geregistreerd per begonnen halfuur.
Voor het tot stand brengen van een afstandsverbinding moeten volgende voorwaarden voldaan zijn:
- U beschikt over een breedband internetverbinding (Telenet of ADSL) op het toestel waar onze software op geïnstalleerd staat.
- Uw PC en het netwerk waarop geconnecteerd wordt, is hardwarematig volledig in orde.
- De instellingen van de netwerkbeveiliging en firewall laten een verbinding en het werken op de PC toe (User Id en Password zijn gekend).
- U zorgt ervoor dat uw installatie- en update cd's van de betreffende software en bijhorende tools ter beschikking zijn.