Situatie:U werkt met een rechtstreekse link tussen Briljant Administrator en Expert/M. U krijgt bij het openen van de menu's
"Beheer, Klanten",
"Beheer, Leveranciers" en
"Verkopen, Afleveringen" in Briljant Administrator de foutmelding
"Fout bij het laden van "?:\Kluwer\Finfisc\Common\ExpertMPlusImport.dll 5 - Toegang geweigerd.". 
Wanneer u op
"OK" klikt, krijgt u ook de boodschap dat er geen informatie van Briljant naar Expert/M wordt verstuurd.
Oorzaak:Het bestand (=
ExpertMPlusImport.dll) dat de rechtstreekse link tussen Briljant Administrator en Expert/M regelt, is aanwezig in de folder
"?:\Kluwer\Finfisc\Common", maar het Windows-gebruikersprofiel waarmee u Briljant opstart, heeft niet voldoende rechten om dit bestand te lezen en uit te voeren.
Oplossing:Voor het correct gebruik van de rechtstreekse link tussen Briljant en Expert/M moet het Windows-gebruikersprofiel (of de gebruikersgroep waartoe dit profiel behoort) minimaal de mogelijkheid hebben om het bestand "
ExpertMPlusImport.dll" te lezen en uit te voeren.
Opmerking Wanneer deze situatie zich voordoet na het uitvoeren van een update van Expert/M en u heeft geen enkele mogelijkheid om de rechten op het bestand ExpertMPlusImport.dll te controleren/uit te breiden, kan deze situatie enkel verholpen worden door de machine waarop dit bestand geïnstalleerd werd te herstarten en meteen na de herstart (wanneer nog niemand Briljant en/of Expert/M geopend heeft) de update van Expert/M opnieuw uit te voeren. |
Zie eventueel ook:
Fout bij het laden van ExpertMPlusImport.dll 126 - Kan opgegeven module niet vinden.Thema: updaten van Expert/M