U werkt met een rechtstreekse link tussen Briljant Administrator en Expert/M. U krijgt bij het openen van de menu's
"Beheer, Klanten", "Beheer, Leveranciers" en
"Verkopen, Afleveringen" in Briljant Administrator de foutmelding
"Fout bij het laden van ?:\Kluwer\Finfisc\Common\ExpertMPlusImport.dll 126 - Kan opgegeven module niet vinden."
Wanneer u op
"OK" klikt, krijgt u de melding dat er geen informatie vanuit Briljant wordt doorgestuurd naar Expert/M.
Oorzaak:Het bestand (=
ExpertMPlusImport.dll) dat de link tussen Briljant en Expert/M regelt, is beschadigd of niet aanwezig in de folder
"?:\Kluwer\Finfisc\Common".
Oplossing:Sluit alle openstaande Expert/M én Briljant-sessies en voer de update van Expert/M (opnieuw) uit.
Opmerking:Deze situatie doet zich voornamelijk voor wanneer een update van Expert/M wordt uitgevoerd terwijl er nog openstaande Briljant Administrator-sessies zijn. Bij het gebruik van een rechtstreekse link tussen beide programma's is het absoluut noodzakelijk dat beide programma's gesloten zijn tijdens het uitvoeren van updates.
Indien bovenstaande geen oplossing is, mag u onderstaande doorvoeren (bezorg deze info aan jullie systeembeheerder):
Let op: Het ExpertMPlusImport.dll - bestand moet wel degelijk in de opgegeven folder staan!
Op de betreffend pc gaat u via de Windows verkenner naar de folder: \Kluwer\finfisc\
Voer de
Setup_ws2020.exe uit.
(Hiervoor heeft u uw installatiecodes nodig)Hierna gaat u naar de folder \Kluwer\finfisc\EPP.
Voer het bestand
ExpertmReg.exe als Administrator uit.
Zie eventueel ook:
Fout bij het laden van ExpertMPlusImport.dll 5 - Toegang geweigerd.Thema: updaten van Expert/M