Raadpleeg dit artikel indien het niet lukt om CODA in Expert/M te verwerken.
Door het controleren van onderstaande aandachtspunten kunt u de meestvoorkomende vragen zelf oplossen.
Hoe werkt het?
Wilt u eerst beter begrijpen hoe CODA werkt? Ga naar: werken met CODA-bestanden
Checklist
Deze checklist helpt u vermoedelijk het probleem zelfstandig op te lossen:
- U dient een financieel dagboek aan te duiden voor de CODA-verwerking door CODA-verwerking aan te vinken. Vergeet ook niet om in hetzelfde scherm de gewenste wachtrekening mee te geven.
- Hebt u het IBAN-nummer ingevuld in het financieel dagboek? Dit kan via het menu: "Ingave > Basisgegevens > Financiële dagboeken"
- Hebt u twee (of meer) financiële dagboeken waarvan het veld "IBAN" in de basisgegevens eenzelfde IBAN-nummer bevat? Dan dient u te werken met de uitbreidingszone, zie pagina 7 van onze handleiding.
- Het standaardpad dient ingevuld te worden om CODA te kunnen importeren: Dagboeken > CODA > Import CODA
- Door de doelmap (verschillend van het standaardpad) in te vullen zullen de CODA-bestanden en pdf-bestanden verplaatst worden naar deze doelmap. U heeft hier wel schrijfrechten voor nodig. Indien u deze leeg laat, worden de documenten niet verplaatst.
- Om de CODA-bestanden te herkennen dient u de extensie(s) in te geven. Zie pagina 30 van onze handleiding.
Ik heb hulp nodig
Indien voorgaande controles geen oplossing bieden, dan verzoeken wij een ticket te maken en hierin te vermelden waar u vastloopt, schermafbeeldingen helpen ons in veel gevallen om sneller het probleem te identificeren.
Voorzie uw ticket bij voorkeur van het volgende:
- Versie van Expert/M waarin u een incident heeft.
- Graag ontvangen wij ook schermafbeeldingen van het scherm/de schermen waarop het door u beschreven probleem zich voordoet, zeker indien er een foutmelding of waarschuwing wordt getoond bij werken met CODA.
- Back-up van het Expert/M dossier. Zie eventueel: Centraal dossierbeheer: Hoe kan ik een dossier uitwisselen? en/of Het maken van een kopie van een Expert/M-dossier dat opgestart wordt vanuit Adsolut
- CODA-bestand (eventueel met de pdf, maar is niet noodzakelijk)
Nadat we deze informatie van u ontvangen heb, onderzoeken we het incident verder door het bestand te verwerken in de meest recente versie van Expert/M.
Zie eventueel:
Hoe maak ik een ticket?
Thema: CODA in Expert/M