Vraag
Hoe kan u een Expert/M dossier exporteren (uitwisselen) dat u opstart vanuit Adsolut Express?
Antwoord
U kan een kopie van het Expert/M dossier maken aan de hand van onderstaande stappen:
Procedure
- U duidt in de Adsolut MasterKB de betrokken relatie aan. En klikt op de knop "Backup dossier".

- Zorg ervoor dat minimaal de velden "Gegevens van fiscale oplossingen (Accon, Venb,...)" en "Expert/M gegevens,backup gevonden van DD/MM/JJJJ UU:mm:ss" aangevinkt staan.
- Selecteer de folder waarin u de back-up wenst op te slaan. En klik op "Backup".
- U krijgt de melding dat de backup voltooid is.
Het Resultaat Controleren
- Navigeer via Windows Verkenner naar de locatie waar u de back-up heeft opgeslagen en open deze back-up.
- Het Expert/M-gedeelte van de back-up bevindt zich in de Epp-map. Een correcte back-up bevat in deze Epp-map een bak-bestand waarvan de datum en het tijdstip corresponderen met de datum/het tijdstip die vermeld werden tijdens het aanmaken van de back-up van de Expert/M-gegevens.
Opmerkingen
- Wanneer u tijdens het maken van de back-up het veld "Gegevens van fiscale oplossingen (Accon, Venb,...)" uitvinkt, worden ook de Expert/M-gegevens (ook al staat dit wel aangevinkt) NIET opgenomen in de back-up.
- Tijdens het maken van de back-up, krijgt u de melding "Expert/M gegevens, geen backup gevonden!". Of "Expert/M gegevens, backup gevonden van" met vermelding van een datum/tijdstip die niet corresponderen met de datum/het tijdstip waarop u het Expert/M-dossier voor het laatst heeft afgesloten.
Oplossing:
1. Annuleer het backup-proces.
2. Start het dossier op in Expert/M.
3. Open het menu
"Bestand, Backup dossier (.bak)"4. Wanneer u de melding krijgt dat de backupfile werd aangemaakt, sluit u het dossier terug af in Expert/M.
5. Voer de backup-procedure vanuit Adsolut (MasterKB) weer uit.