Om op het einde van het boekjaar uw Adsolut klaar te maken voor het nieuwe boekjaar, hebben we volgende items verzameld:
Volgende acties zijn nuttig om te doen voor de laatste facturatie van het jaar wordt gedaan:
1. Prijsafspraken evalueren vooraleer af te rekenen
Gebruik het rapport Prijsafspraken evaluatie voor uw prijsafspraken met “Vaste prijs met voorschotten” en “Vaste prijs met manuele voorschotten” te evalueren vóór u afrekent.
Let op: de rechterzijde (groene deel) van het rapport is van toepassing op al wat regie is:
- niet alleen de prijsafspraken in “Regie” of “Regie met voorschotten”,
- maar ook die prestaties van prijsafspraken met vast prijs die niet inbegrepen zijn in die vaste prijs.
Op basis van de informatie in het rapport kunt u de prijsafspraken afrekenen en zo nodig aanpassen, of indexeren.
Volgende acties zijn noodzakelijk om te doen voor de eerste facturatie in het nieuwe jaar:
2. Nieuw boekjaar aanmaken
Hoe u een nieuw boekjaar in MasterKB en in het boekhouddossier van het kantoor aanmaakt, leest u in het artikel: Hoe kan ik een boekjaar openen in het MasterKB?
3. Nieuwe nummering facturatie
Hoe u de nummering voor de nieuwe facturen aanpast, leest u in het artikel: Adsolut kantoorbeheer: Nummering facturatie instellen
Overige acties die nuttig kunnen zijn:
4. Prijsafspraken indexeren
Hoe u de prijzen en/of voorschotten van uw prijsafspraken kan indexeren, leest u in het artikel: Hoe prijsafspraken indexeren in Adsolut Kantoorbeheer?

Word lid van één of meerdere groepen De groepen op het Support portaal zijn er om je te helpen met waardevolle en nuttige weetjes over onze software. We delen hier af en toe informatie die relevant is voor jou. Je kunt zelf aangeven of je meldingen wilt ontvangen voor elke post of wekelijks. Word vandaag nog lid en blijf op de hoogte! Zie ook: Groepen |