Salesforce

Adsolut: Welke instellingen zijn er voor de TechApp?

Article Information
BE
Article Details
 
Doelgroep
Eindgebruikers
Externe partners
IT-verantwoordelijken
Omgeving
On-premise
Cloud
Mobile
 
Vraag:
Welke instellingen zijn er voor de Tech App?
 

Parameters

U vindt de instellingen van de TechApp onder het menu Systeembeheer > Instellingen logistiek beheer > instellingen.

De vetgedrukte waarde is de standaardwaarde. 
 

Algemene instellingen

 
CodeInstellingMemo
AFREKENENAPPBONS TRUE/FALSEZet deze instelling op TRUE als de servicetechnieker afrekent en geld ontvangt van de klant.
TECHAPPPHOTOQUALITYHIGH/MEDIUM/LOW"Deze instelling bepaalt de kwaliteit van de afbeeldingen die toegevoegd worden aan een interventie in de Adsolut TechApp.

Mogelijke waarden:
- HIGH: Hoge kwaliteit (92%). Dit is de standaardwaarde.
- MEDIUM: Gemiddeld (52%).
- LOW: Lage kwaliteit (22%).

Hoe hoger het percentage, hoe hoger de kwaliteit van de afbeeldingen. Maar ook hoe meer schijfruimte en laadtijd de afbeeldingen nodig hebben.

Het is ook mogelijk om het percentage zelf als waarde in te stellen. Geef dan enkel het getal in, bvb '75' om een kwaliteit van 75% te bekomen.

Opmerking: De instelling wordt pas actief op de Adsolut TechApp als de gebruiker opnieuw inlogt!"
TECHAPPSAVECTPTRUE/FALSEBij inlezen documenten van de TechApp de ondertekenaar aanmaken als contactpersoon van de klant en instellen als contactpersoon van het document als het document nog geen contactpersoon heeft
TECHAPPTOONHERHALINGTRUE/FALSEDeze instelling bepaalt of niet-aangepaste herhalingsafspraken mee worden opgenomen in de query en mee berekend worden bij de sync van de TechApp. Als deze op FALSE staat worden niet-aangepaste herhalingsafspraken niet mee opgenomen in de query en niet mee berekend. Herhalingsafspraken die werden aangepast worden altijd mee opgenomen, ongeacht deze instelling.
TOONTECHAPPPRIJZENTRUE/FALSEZet deze instelling op TRUE als de artikelprijzen aan de klant getoond moeten worden op het document.
TOONTECHAPPURENTRUE/FALSEZet deze instelling op TRUE als de urendetails aan de klant getoond moeten worden op het document.


                                          
Let op
De prijsberekening op de TechApp is niet zo uitgebreid als die in Adsolut. Als u TOONTECHAPPRIJZEN wijzigt om deze prijzen te kunnen zien in de TechApp moet het voor u en de klant duidelijk zijn dat deze énkel indicatief zijn en kunnen verschillen op de uiteindelijke verkoopbon.
                 
 

Volgende instellingen bepalen het mailgedrag na de interventie:

 
CodeInstellingMemo
TECHAPP_FROM_DISPLAYNAME Bevat de displaynaam waarmee de TechApp e-mails verstuurt.
TECHAPP_FROM_EMAIL Bevat het e-mailadres van waaruit de TechApp e-mails verstuurt.
TECHAPPSENDMAILTRUE/FALSEZet deze instelling op TRUE om een e-mail naar de klant te sturen na het afwerken van de servicebon.
TECHAPPSENDMAILINTERNTRUE/FALSEDmv deze instelling kan men bepalen of de mail met verkoopbon ook intern moet worden gemaild.
TECHAPPSENDMAILINTERN_MAIL Dit is het email adres waarna de mail intern verstuurd moet worden.
         
                                
Opmerking:
De e-mail wordt pas verstuurd als de interventie verwerkt wordt door de Service Task SV_TechApp.
De status van deze Service Task kunt u opvragen via Systeembeheer > Configuratie > Servicetask.
Zie ook ADSOLUT: Hoe kan ik controleren of een servicetask is uitgevoerd? Kan ik een mail krijgen als er een probleem is?
                                          
 

Afdrukken

Een servicedocument heeft in Adsolut een eigen lay-out.

Deze layout activeert u via Systeembeheer > AlgemeenReportsDef

Selecteer hier

  • Soort Document = Service Extern
  • Tabelnaam = Verkoop
  • Lay-outs = u kiest de standaard lay-out die u naar de klant verstuurt

Bij het afdrukken van een verkoopbon, type “Servicedocument”, wordt deze lay-out voorgesteld en afgedrukt met daarop alle gegevens die u nodig hebt.



                                        

Tip
 Zelf wijzigingen aanbrengen aan de lay-out? Activeer hiervoor Systeembeheer >ConfiguratieReport Designer en wijzig de gepaste lay-out. U kan een standaard layout niet aanpassen, u kan wel een kopie hiervan opslaan en wijzigen.
 

Mail

De instelling TECHAPPSENDMAIL bepaalt of de servicebon naar de klant gemaild moet worden. In de mail wordt de servicebon als een pdf-bijlage meegestuurd.

De inhoud van de eigenlijke mail bepaalt u in Adsolut via Systeembeheer > Instellingen logistiek beheer >Teksten in de tekstcode TECHAPP_VKBON_BODY. Vermits deze tekst gemaild wordt, is in dit geval het veld Tekst Html van belang.

 

Servicetask

De service SV_TechAPP (Systeembeheer > Configuratie > Servicetask) zorgt voor de verwerking van de data in de servicebonnen. 

 

Prestatiecodes

Wat en hoeveel er uiteindelijk voor de Servicebonnen gefactureerd wordt, bepaalt u aan de hand van Prestatiecodes (Kantoor > ParametersPrestatiecodes).

Via Systeembeheer > Dossier Settings > Agenda > Labels bepaalt u de kleur en het label voor de verschillende prestatiecodes. De Adsolutgebruiker die de afspraak vastlegt in de agenda van de servicetechnieker selecteert op dat ogenblik het type prestatie.

                       
Tip
Staat uw vraag hier niet bij? Klik dan op Home en zoek uw trefwoorden in de zoekbalk bovenaan. Vermeld zeker ook de naam van uw softwarepakket.
Als u ook hier uw antwoord niet vindt, dan kunt u een ticket creëren
op onze supportpagina.
    
                                
Zie ook

Adsolut: de TechApp installeren en activeren
Adsolut - Hoe werk ik met de TechApp

 

 
detail information
19/11/2021 17:30
Adsolut: Welke instellingen zijn er voor de TechApp?
144
URL
Welke-verschillende-instellingen-zijn-er-voor-de-TechApp

Powered by