Het is mogelijk om na te gaan of een servicetask is uitgevoerd of een notificatie instellen om geïnformeerd te worden.
U kan de status van de servicetasks nakijken via Systeembeheer >> Servicetasks

Als een servicetask in fout staat of actief is, maar een uitvoeringsdatum in het verleden heeft, kan u een mail ontvangen.
Tip Als een servicetask in fout staat, kan u proberen om deze servicetask handmatig uit te voeren door de servicetask te selecteren, en dan te klikken op de knop 'uitvoeren taak'.
 Ter info: het manueel uitvoeren van de ServiceTask voor goedkeuringsmails (SV_MailAKGoedkeuringen) mag u niet manueel uitvoeren.U moet dit als volgt opnieuw inplannen: geef de datum van volgende uitvoering een datum van gisteren – deze zou na (hooguit) een minuut of twee moeten verspringen naar een datum in de toekomst.
|
Via de medewerkersfiche kan u instellen welke medewerker deze mail ontvangt:
Bij Rechten > Algemeen > zet u een vinkje in de kolom 'ontvangen mail bij Error Services'

Via Systeembeheer > Print logging kan u een het logboek van de servicetasks oopvragen en nagaan wanneer een servicetask werd uitgevoerd.
Tip Filter de actie op 'servicetask' om alleen de servicetaks te bekijken.  |
Zie eventueel ook:Adsolut (Taskservice [MasterKB]) stoppen en starten via services.mscAdsolut: Mail omtrent Adsolut ServiceTasks