De virtuele assistent is een chatbot die je in het Nederlands en Frans ondersteunt. De taal van het Support portaal bepaalt in welke taal de virtuele assistent je helpt.
Zo werkt het
1. Start de chat: log in op het Support portaal, ga naar de homepagina en klik rechtsonder op de chatbot.
2. De virtuele assistent kan met behulp van generatieve kunstmatige intelligentie de artikels in het antwoord samenvatten. Je kunt deze optie in- of uitschakelen door te klikken op Gelezen en begrepen, GenAI Content Disclosure of het icoon met de drie lijntjes. In het volgende scherm maak je een keuze (Aan, Uit) en je klikt op Opslaan. Je keert nadien terug naar het hoofdscherm van de chatbot.

Lees meer over deze GenAI-functionaliteit in deze artikels:
- De nieuwe functies van jouw virtuele assistent
- Enkele Tips & Tricks om te chatten met jouw virtuele assistent
3. Stel je vraag: typ je eigen vraag in het veld onderaan en druk op Enter.
4. Kies een productgroep: duid een productgroep aan of typ de productnaam in het invulveld.
5. Bekijk de artikelen: de virtuele assistent toont enkele relevante artikelen.
6. Open een artikel: klik op de titel om het artikel in een nieuw tabblad te openen. Het chatvenster blijft beschikbaar terwijl je leest.
7. Controleer of je antwoord hebt gevonden:
- Ja? Klik op Ja, dankuwel en sluit de chat af, of stel een nieuwe vraag.
- Nee? Klik op Nee, niet helemaal waarna je een nieuwe vraag kunt stellen of je laat de chatbot je begeleiden bij de aanmaak van een ticket.
Ticket of terugbelverzoek
Wil je contact met een medewerker? Via de virtuele assistent maak je eenvoudig een ticket of een terugbelverzoek. De volledige chatgeschiedenis wordt meegestuurd, zodat onze Service Desk weet welke artikelen je al hebt bekeken. Goed om te weten: een terugbelverzoek kun je uitsluitend via de virtuele assistent aanmaken.
Stappen om een ticket of terugbelverzoek aan te maken
1. Selecteer de juiste dienst:
- Service Desk: voor productinhoudelijke supportvragen
- Klantenadministratie: voor administratieve vragen.
- Planning: wilt u een afspraak met professional services inplannen
- Sales
2. Vul details in:
- Kies de juiste categorie voor niveau 2 en 3.
- Vul het onderwerp en een duidelijke beschrijving van je vraag of probleem in.
- Optioneel: voeg de productversie of een externe referentie toe.
- Upload tot drie bestanden (max. 5 MB per bestand).
3. Bevestig: lees de privacyverklaring en bevestig dit.
4. Kies je vervolgactie: maak een ticket of vraag een terugbelverzoek aan. We bellen je tijdens kantoortijden terug op het opgegeven nummer.
Zie ook
Hoe maak je een terugbelverzoek?