Vraag:
De update doen is niet mogelijk -> BSADM.EXE blijft geblokkeerd ondanks het feit dat er geen users meer actief zijn in Briljant
Foutmelding:
Controle is mislukt: Fout bij unzip. Bestand is locked. bs\BSADM.BS
bs\DBTEKST.BS PROG\bsadm.exe (en/of andere bestanden)
Antwoord:
Dit probleem wordt veroorzaakt doordat Windows gedeelde bestanden niet vrij geeft.
Vraag aan jullie systeembeheerder om onderstaande na te kijken:Indien er client - server gebruikt wordt, op de SERVER volgende nakijken :
1.Controleer of er geen Active Users zijn met de monitor van Pervasive.
- Log in op de server (fysiek er heen gaan, of eventueel via een Terminal Server sessie) met administrator rechten.
- Kies
Start, (Alle) Programma's, Pervasive xxx, (Other) Utilities, Monitor
of
Start, (Alle) Programma's, Actian PSQL xxx, Psql Monitor- Kies hier het menu
Microkernel, Active users en verwijder de eventueel nog aanwezige gebruikers of
Kies hier in het menu
Microkernel Sessions, Active sessions en verwijder de eventueel nog aanwezige gebruikers
2.
Voor Windows 7 / Windows 10:- Klik op Start
- Klik met de rechter muisknop op My Computer
- Klik op Manage
- Klik op System Tools
- Klik op Shared Folders
- Klik op Open Files
- Sluit de bestanden die betrekking hebben op Briljant af.
Voor Windows Server - Klik op start
- Klik op Administrative Tools
- Dubbelklik op Share and Storage Management
- Klik op Manage Open Files in het Actions panel)
- Sluit de bestanden die betrekking hebben op Briljant af.
3.Start het Windows Taakbeheer (Task Manager)
- selecteer het tabblad PROCESSEN (PROCESSES)
- selecteer het (de) proces(sen) BSADM.EXE, en klik op de knop 'Beëindig proces' (End Process),
Vraag:Fout bij unzip. Bestand is locked. C:\BRILJANT\Prog\
VCRUNTIME140.dllAntwoord:Indien u deze foutmelding enkel op dit bestand krijgt, mag u onderstaande uitvoeren:
- Via de windows verkenner gaat u naar de folder ?\briljant\prog
- U hernoemt het bestand VCRUNTIM140.dll naar VCRUNTIM140.
OLD- Vervolgens mag u de update opnieuw uitvoeren
Voer de update nogmaals uit.
Indien u wenst kunnen onze diensten dit nakijken samen met jullie systeembeheerder via een remote interventie.
Ter info:
Hoe kan ik Briljant Updaten als er ook een Easyshop aanwezig is? Hoe kan ik Briljant updaten en dossiers converteren als er een samenwerking is met Tradecom?