Dit stappenplan helpt bij het identificeren en oplossen van traagheid na de AVD-migratie.
Doet de traagheid zich altijd of soms voor?
De traagheid doet zich altijd voor
Wellicht heeft dit te maken met het ophalen van bestanden van uw pc naar onze Adsolut Server. Het is beter deze bestanden rechtstreeks via onze Adsolut Server op te halen, m.a.w. éénmalig te kopiëren naar onze Adsolut server (zodat het opgelost is in één keer voor alle gebruikers)
Over welke bestanden gaat het dan ?
Logo of emailhandtekening op documenten
Oplossing:
Kopieer alle logo's en emailhandtekeningen van uw pc naar Y:\LOGO op onze server via de Kluwer Explorer.
Pas de configuratie aan:
Ga naar systeembeheer, instellingen logistiek beheer, teksten
Zoek naar de tekst *BIJLAGE - FCTHOOFD - FCTSLOT - FCTCREDITNOTA
Afbeelding gevonden bij tekst html:
Kopieer het logo van uw pc naar Y:\LOGO.
Klik rechts op het logo, kies voor "image properties".
Pas de "picture source URL" aan naar Y:\LOGO\bestandsnaam van het logo.
Afbeelding niet gevonden bij tekst html:
Klik rechts op het zwarte vierkantje met een kruisje, kies voor "image properties".
Controleer de "picture source URL".
Als er staat client of C$, vervang client door tsclient en verwijder het $-teken.
Kopieer de afbeelding naar Y:\LOGO op onze server.
Pas de "picture source URL" aan naar Y:\LOGO\bestandsnaam van het logo.
Indien bovenstaande geen oplossing is, dan is het logo of de emailhandtekening waarschijnlijk vast op uw layout gezet en moet m.a.w. de layout aangepast worden. In die situatie geeft u via de supportcase aan dat waarschijnlijk de layout aangepast zal moeten worden.
Geen actie nodig, de bestanden staan al op de server.
Op mijn pc:
Staat u open voor de SFTP-oplossing?
Ja: Neem contact op met uw vertegenwoordiger voor meer informatie en een vrijblijvende offerte. Neem ook contact op met de partij die de bestanden aanlevert met de vraag of zij aan hun kant in staat zijn om bestanden via SFTP aan te leveren.
Nee: Kopieer de bestanden zelf van uw pc naar onze server via de Kluwer Explorer.
Pas de instellingen aan:
Ga naar systeembeheer. Ga naar instellingen logistiek beheer, instellingen
Zoek naar de instelling *\
Verwijs niet meer naar uw pc, maar naar de locatie op onze server (bijv. Y:\...).
Kopieer de bestanden (zoals Excel-bladen, Word-documenten, pdf-bestanden) van uw pc naar onze server via de Kluwer Explorer.
Tip: Als het veel bestanden zijn, comprimeer ze eerst op uw pc en kopieer dan alleen het gecomprimeerde bestand naar onze server. Dit versnelt het proces.