Salesforce

Cloud (AVD) Vero-aankoopscherm opent traag of niet

Article Information
BE
Article Details

Wanneer het aankoopscherm van Vero traag opent of helemaal niet reageert, kan dit te maken hebben met de instellingen voor het openen van bestanden. Hieronder worden twee oplossingen uitgelegd die de prestaties verbeteren: 


1) Controleer bestandspaden voor lokale schijven

  • Ga naar Dossier > Systeem > Opties > Aankopen 2.

Bestanden openen vanaf uw eigen lokale schijf:

In AVD moeten verwijzingen naar bestanden op uw lokale schijf beginnen met:
\\tsClient\C\
(op Citrix was dit \\client\c$\, maar deze notatie is niet langer geldig in AVD).

Voorbeeld:
Een bestand in de map C:\temp op uw lokale schijf is in AVD bereikbaar via \\tsClient\C\TEMP.

Let op: De letter C kan vervangen worden door een andere schijfletter, afhankelijk van welke lokale of netwerkschijf u probeert te openen. Bijvoorbeeld: de G-schijf wordt dan \\tsClient\G\.

standaard_TS.png

 

Opmerking
Bij het openen van het aankoopscherm probeert Vero alle bestanden in de opgegeven folder op te lijsten. Wanneer dit een folder op uw eigen harde schijf is (via de bovengenoemde instelling), kan dit tot aanzienlijke vertragingen leiden, zeker als de map veel bestanden bevat.

 


2) Optimaliseer door bestanden op cloudopslag (Y-schijf) te plaatsen

Werk sneller door bestanden op de Y-schijf te zetten:

Elke gebruiker heeft toegang tot een gedeelde online schijf, de zogenaamde Y-schijf. Dit is een cloudopslagruimte die gedeeld wordt met andere gebruikers van hetzelfde bedrijf. Het gebruik van deze schijf biedt veel betere prestaties omdat bestanden niet via het internet naar uw eigen harde schijf gehaald hoeven te worden.

Hoe bestanden verplaatsen naar de Y-schijf:

  • Open in uw desktop de verkenner (Windows Explorer).

  • Kopieer bestanden van uw lokale schijf en plak deze in de gewenste folder op de Y-schijf. 

Windows_verkenner.png 

  • Pas vervolgens in Vero de padinstelling aan naar de nieuwe locatie op de Y-schijf:

    • Ga naar Dossier > Systeem > Opties > Aankopen 2.

    • Wijzig de link naar de juiste locatie op de Y-schijf.

standaard_TS_YDRIVE.png 

Vanaf dat moment zal Vero bestanden direct uitlezen vanaf de cloud, wat veel sneller werkt dan via het internet naar uw eigen harde schijf.

 


Door bovenstaande stappen te volgen, kunt u het probleem van een traag of niet werkend aankoopscherm oplossen en de prestaties van uw Vero-omgeving aanzienlijk verbeteren.

 

 
detail information
11/12/2024 15:46
Cloud (AVD) Vero-aankoopscherm opent traag of niet
67
URL
Probleem-Vero-aankoopscherm-opent-traag-of-niet-in-Cloud-AVD

Powered by