Salesforce

Peppol: Mijn Factuur staat als 'GEWEIGERD' op het e-Invoicing Portaal. Wat moet ik doen?

Article Information
BE
Article Details
Vraag:
Mijn Factuur staat als 'GEWEIGERD' op het e-Invoicing Portaal. Wat moet ik doen?


Antwoord:
Dit kan verschillende redenen hebben.
Aangezien de technische vereisten van de factuur op de voet gevolgd worden, heeft de reden van het weigeren van uw factuur (het REJECTEN op zich) vast iets te maken met de inhoud.
De ontvanger kan bijvoorbeeld stellen dat het ingegeven PO-nummer NIET identiek is aan wat ze verwachtten aan te treffen.
U neemt bij een GEWEIGERDE / REJECTED factuur dus bést meteen rechtstreeks contact op met de ontvanger om te weten wat de reden ervan is.

De factuur zélf aanpassen mag echter niet meer (is wettelijk niet toegelaten), dus wat u wél altijd zal moeten doen is:
· Een creditnota opmaken voor de desbetreffende factuur (met correcte verwijzing naar deze factuur) en die opsturen naar de ontvanger.
· Een correcte factuur (rekeningen houdend met de opmerkingen van de ontvanger) opstellen en opnieuw versturen.

 
 
detail information
19/11/2021 17:31
Peppol: Mijn Factuur staat als 'GEWEIGERD' op het e-Invoicing Portaal. Wat moet ik doen?
461
URL
Peppol-factuur-GEWEIGERD-op-Portaal-1511526639830

Powered by