Salesforce

SQL: Melding "Field '...' not found" bij het openen van een menu in een Expert/M-dossier

Article Information
BE
Article Details

Vraag

Bij het openen van een menupunt in Expert/M krijgt u op één meerdere dossiers de melding Field '...' not found. (Op de plaats van de puntjes wordt de naam van een (database)veld vermeld). Hoe kan deze melding vermeden worden? 

Voorbeeld

image.png


 

Antwoord

Iedere update van Expert/M omvat wijzigingen aan de structuur van de dossierdatabases en de structuur van de database met globale parameters (= Exp_ExpGlob) die van toepassing zijn op alle dossiers. Deze wijzigingen worden doorgevoerd bij de eerste opstart van een dossier na het uitvoeren van een update. 

Wanneer u geconfronteerd wordt met een "Field not found"-melding in Expert/M betekent dit dat één van die wijzigingen aan de structuur van de (betrokken) dossierdatabase of de Exp_ExpGlob-database niet correct is uitgevoerd geraakt. 

Om deze situatie weg te werken is de tussenkomst via schermovername van een Wolters Kluwer-medewerker vereist. Om de interventietijd van deze tussenkomst tot een minimum te beperken kan u ons best al op voorhand de exacte foutmelding bezorgen. Deze bevat immers de naam van de databasetabel (bv. TcInvoiceNrs) en het databaseveld (bv. _eenhedenaan) die niet correct werd geïmplementeerd en onder handen genomen moet worden. 


Zie eventueel ook:
SQL: Melding "Invalid Column Name ..."
SQL: Melding "Invalid Object Name ..." 
Thema: updaten van Expert/M
 
 
detail information
9/04/2024 12:50
SQL: Melding "Field '...' not found" bij het openen van een menu in een Expert/M-dossier
136
URL
Expert-M-SQL-Melding-Field-not-found-bij-het-openen-van-een-menu-in-een-Expert-M-dossier

Powered by