Salesforce

Adsolut: Foutmelding: "Dossier bestaat niet of is niet online!"

Article Information
BE
Article Details

Foutmelding



 

Mogelijke oorzaken:

1. Het dossier werd offline gehaald tijdens het nemen van een back-up.

 

2. Benodigde bronbestanden zijn verdwenen of corrupt door het uitvoeren van een foutieve update, back-up of andere gerelateerde programma(‘s).

3. Achterliggende database ligt offline of in herstelmodus om eventuele verlies van data te voorkomen.

 

Mogelijke oplossingen

Bent u zelf als klant in het beheer van Adsolut en/of staat Adsolut lokaal geïnstalleerd, dan kunt u zelf eventueel de nodige stappen doorlopen zonder de hulp van uw IT-partner.
Indien Adsolut geïnstalleerd staat op een SQL-server en dit in het beheer staat van uw IT-partner, dan kunt u best contact opnemen met uw IT-partner met deze informatie.

 

  • Bestaat het dossier?
U kunt nagaan of een dossier bestaat of niet door in de map [root]\Data_Adsolut\Adsolut\dossiers op zoek te gaan naar het desbetreffende dossiercode. Indien deze aanwezig is, gaat u verder met de volgende stappen. Zo niet; dan betekent het dat het brondossier is verdwenen door eventuele achterliggende redenen. De oorzaak alsook de oplossing (terugplaatsen van een recente back-up) kan gerealiseerd worden door uw IT-partner.
 
  • Staat het dossier online?
U kunt in Microsoft SQL Server Management Studio (SSMS) nagaan of de achterliggende database (van het dossier) online staat of niet – deze benaming van de database komt alsook overeen met het dossiercode eerder aangehaald.
Indien de database Offline staat, kunt u deze simpelweg terug online zetten zoals hier aangetoond:
 
How to Bring SQL Server Database Online
 
Indien de database in Recovery Pending staat omwille van eender welke reden(en); haalt u deze best offline en zet het u per direct terug online – dit zal de nodige oplossing moeten aanbieden hiervoor.

 

Alles in orde, maar toch nog deze melding?

Log een case zodat onze technische dienst contact met u opneemt: Support portaal - Hoe maak ik een ticket? 

 

Zie eventueel ook 

Thema: Relaties Kantoorbeheer

 
Detail Information
19/11/2021 17:18
URL
Adsolut: Foutmelding: "Dossier bestaat niet of is niet online!"
435
Dossier-bestaat-niet-of-in-niet-online

Powered by