Foutmelding

Mogelijke oorzaken:
1. Het dossier werd offline gehaald tijdens het nemen van een back-up.

2. Benodigde bronbestanden zijn verdwenen of corrupt door het uitvoeren van een foutieve update, back-up of andere gerelateerde programma(‘s).
3. Achterliggende database ligt offline of in herstelmodus om eventuele verlies van data te voorkomen.
Mogelijke oplossingen
Bent u zelf als klant in het beheer van Adsolut en/of staat Adsolut lokaal geïnstalleerd, dan kunt u zelf eventueel de nodige stappen doorlopen zonder de hulp van uw IT-partner.
Indien Adsolut geïnstalleerd staat op een SQL-server en dit in het beheer staat van uw IT-partner, dan kunt u best contact opnemen met uw IT-partner met deze informatie.
U kunt nagaan of een dossier bestaat of niet door in de map [root]\Data_Adsolut\Adsolut\dossiers op zoek te gaan naar het desbetreffende dossiercode. Indien deze aanwezig is, gaat u verder met de volgende stappen. Zo niet; dan betekent het dat het brondossier is verdwenen door eventuele achterliggende redenen. De oorzaak alsook de oplossing (terugplaatsen van een recente back-up) kan gerealiseerd worden door uw IT-partner.
- Staat het dossier online?
U kunt in Microsoft SQL Server Management Studio (SSMS) nagaan of de achterliggende database (van het dossier) online staat of niet – deze benaming van de database komt alsook overeen met het dossiercode eerder aangehaald.
Indien de database Offline staat, kunt u deze simpelweg terug online zetten zoals hier aangetoond:
Indien de database in Recovery Pending staat omwille van eender welke reden(en); haalt u deze best offline en zet het u per direct terug online – dit zal de nodige oplossing moeten aanbieden hiervoor.
Alles in orde, maar toch nog deze melding?
Log een case zodat onze technische dienst contact met u opneemt: Support portaal - Hoe maak ik een ticket?
Zie eventueel ook
Thema: Relaties Kantoorbeheer