Foutmelding:

Mogelijke oorzaken:
1. Het dossier werd offline gehaald tijdens het nemen van een back-up.

2. Benodigde bronbestanden zijn verdwenen of corrupt door het uitvoeren van een foutieve update, back-up of andere gerelateerde programma(‘s).
3. Achterliggende database ligt offline of in herstelmodus om eventuele verlies van data te voorkomen.
Mogelijke oplossingen:
Ben je zelf als klant in het beheer van Adsolut en/of staat Adsolut lokaal geïnstalleerd, dan kan je zelf eventueel de nodige stappen doorlopen zonder de hulp van uw IT-partner.
Indien Adsolut geïnstalleerd staat op een SQL-server en dit in het beheer staat van jouw IT-partner, dan kan je best contact opnemen met je IT-partner met deze informatie.
Je kan nagaan of een dossier bestaat of niet door in de map [root]\Data_Adsolut\Adsolut\dossiers op zoek te gaan naar het desbetreffende dossiercode. Indien deze aanwezig is, ga je verder met de volgende stappen. Zo niet, dan betekent het dat het brondossier is verdwenen door eventuele achterliggende redenen. De oorzaak alsook de oplossing (terugplaatsen van een recente back-up) kan gerealiseerd worden door jouw IT-partner.
- Staat het dossier online?
Je kan in Microsoft SQL Server Management Studio (SSMS) nagaan of de achterliggende database (van het dossier) online staat of niet – deze benaming van de database komt alsook overeen met het dossiercode eerder aangehaald.
Indien de database Offline staat, kan je deze simpelweg terug online zetten zoals hier aangetoond:
Indien de database in Recovery Pending staat omwille van eender welke reden(en); haal je deze best offline en zet het per direct terug online – dit zal de nodige oplossing moeten aanbieden hiervoor.
Alles in orde, maar toch nog deze melding?
Log een case zodat onze technische dienst contact met je opneemt: Support portaal - Hoe maak ik een ticket?
Zie eventueel ook:
Thema: Relaties Kantoorbeheer