Vraag:
U wilt een zipbestand met een dossier importeren in Centraal Dossierbeheer ("Extra > Uitwisselen Dossiers..."), maar dit lukt niet. Na het selecteren van het in te lezen zipbestand, krijgt u de melding dat dit geen geldig bestand is. Hoe komt dit?

Antwoord:
Via het menu "Extra > Uitwisselen dossiers... > Dossier terugplaatsen (importeren)" kan u enkel zipbestanden/dossiers inlezen die aangemaakt zijn via het menu "Extra > Uitwisselen dossiers... > Dossier kopiëren (exporteren)".
Wanneer u de melding "Dit is geen geldig bestand" impliceert dit dat het zipbestand dat u ontvangen heeft op een ander manier werd aangemaakt.
Voorbeelden van een andere manier van aanmaken:
- De dossiermap werd manueel gezipt via Windows Verkenner.
- De verzender van het bestand werkt met Adsolut Express in plaats van Centraal Dossierbeheer.
- Het zipbestand bevat data van een Wolters Kluwer-applicatie die niet (altijd) vanuit Centraal Dossierbeheer wordt opgestart (bv. Briljant)
- Het zipbestand bevat data van een applicatie die niet van Wolters Kluwer is.
Om te achterhalen wat de specifieke oorzaak is van de melding, kan u ons best het zipbestand bezorgen.
Achtergrondinfo:Een zipbestand aangemaakt via het menu
"Extra > Uitwisselen dossiers... > Dossier kopiëren (exporteren)" bevat minimaal de bestanden
"compat.lst",
"Dossier.ksql",
"Params.ksql" en
"Versie.ksql". Als deze bestanden niet aanwezig zijn in het zipbestand, is het bestand op een andere manier aangemaakt.

Zie ook:
Hoe kan ik een dossier uitwisselen?