Wanneer u een inhoudelijke vraag heeft voor personenbelasting of er is een verschil met de aangifte Tax on Web, zal de helpdesk uw aangifte opvragen om het nodige na te kijken.
Alle persoonlijke gegevens worden dan uit uw aangifte verwijderd, zodat de helpdesk een “anonieme” aangifte krijgt.
- U opent voor dit dossier de aangifte personenbelasting.
- Vervolgens kunt u via de link Hulp nodig? (rechts bovenaan) de aangifte delen met de helpdesk door een code aan te maken.
- Zodra u een code aanmaakt of vernieuwt, wordt er een kopie van deze aangifte naar de Service Desk gestuurd.
- Vervolgens geeft u deze code door (u kopieert de code en plakt deze in het ticket).
Om de privacywetgeving (GDPR) te respecteren, worden volgende gegevens niet mee doorgestuurd:
- Naam van de aangifte. Deze wordt vervangen door de aangemaakte code.
- Straat, huisnummer en bus van de woonplaats.
- Naam en voornaam van aangever, partner en alle andere personen ten laste.
- Omschrijvingen zoals bij fiches, buitenlandse inkomsten, kinderoppas, woningen en leningen.
- Adresgegevens van een woning.
- Woonplaats en plaats van tewerkstelling bij woon-werkverkeer.
- Notities.
Volgende gegevens worden wel met de aangifte meegestuurd:
- Postcode en gemeente (voor bepaling van gewest en gemeentebelasting).
- Geboortejaren. De geboortedag en -maand worden aangepast naar 1 juni, dit heeft geen gevolgen voor de berekening.
Zie ook: Hoe maak ik een ticket?