U kunt een aangifte ter controle sturen naar de helpdesk. Alle persoonlijke gegevens worden dan uit uw aangifte verwijderd, zodat de helpdesk een “anonieme” aangifte krijgt.
- U opent voor dit dossier de aangifte personenbelasting.
- Vervolgens kunt u via de link Hulp nodig? (rechts bovenaan) de aangifte delen met de helpdesk door een code aan te maken.
- Zodra u een code aanmaakt of vernieuwt, wordt er een kopie van deze aangifte naar de Service Desk gestuurd.
- Vervolgens geeft u deze code door (u kopieert de code en plakt deze in het ticket).
Om de privacywetgeving (GDPR) te respecteren, worden volgende gegevens niet mee doorgestuurd:
- Naam van de aangifte. Deze wordt vervangen door de aangemaakte code.
- Straat, huisnummer en bus van de woonplaats.
- Naam en voornaam van aangever, partner en alle andere personen ten laste.
- Omschrijvingen zoals bij fiches, buitenlandse inkomsten, kinderoppas, woningen en leningen.
- Adresgegevens van een woning.
- Woonplaats en plaats van tewerkstelling bij woon-werkverkeer.
- Notities.
Volgende gegevens worden wel met de aangifte meegestuurd:
- Postcode en gemeente (voor bepaling van gewest en gemeentebelasting).
- Geboortejaren. De geboortedag en -maand worden aangepast naar 1 juni, dit heeft geen gevolgen voor de berekening.
Zie ook: Hoe maak ik een ticket?