Zowel de contactpersoon, de klant-relatie of het leveringsadres zullen aangemaakt en aangepast worden door de SyncService. Bijgevolg zal de medewerker en het tijdstip bepaald worden door deze service in Adsolut KMO-beheer.
Zie hiervoor de artikels:
Bij het aanmaken van een contactpersoon, klant-relatie of een leveringsadres zullen verschillende velden als default worden ingesteld.
Wanneer een contactpersoon wordt aangemaakt zal er steeds gekozen worden voor een actieve contactpersoon. Er moet minimaal een naam gedefinieerd worden in de Public API (firstName of lastName).
De taalcode (Nl / Fr / En / De / It): als deze niet expliciet wordt meegegeven in de Public API, wordt deze genomen van het MasterKB dossier in Adsolut.
Name: is verplicht voor btw-plichtige (Link: speciale velden). Ter info: voor een particulier wordt dit samengesteld uit een Achternaam (lastName) en Voornaam (firstName) van de contactpersoon.
Code: de code die wordt toegewezen bij de creatie van een klant-relatie is afhankelijk van de Nummers gedefinieerd via Systeembeheer, Algemeen, Nummers binnen uw Adsolut subdsossier.
Taalcode: De taalcode (Nl / Fr / En / De / It): als deze niet expliciet wordt meegegeven in de Public API, wordt deze genomen van het MasterKB dossier in Adsolut.
Btw: de btw is steeds Niet verlaagd en wordt bepaald aan de hand van de speciale velden zoals vatcountry en vatnumber in de Public API.
- Als de vatcountry en het vatnumber niet wordt meegegeven in de Public API verwachten we een partikulier als btw-regime. Vervolgens worden de klantengegevens worden aangevuld op basis van de contactgegevens
- Wanneer de vatcountry = binnenlands en het vatnumber wordt meegegeven dan wordt het btw-regime van de handelaar genomen
- Wanneer de vatcountry = buitenlands lidstaat EU is, wordt het btw-regime intracommunautair genomen
- Wanneer de vatcountry = buitenlands geen lidstaat EU is, wordt het btw-regime voor de buitenlands btw-plichtige genomen (Buiten EEG).
Land, Betaling, Prijscategorie, Valuta en Verzendwijze van de factuur: worden genomen van de dossierinstellingen.
Wanneer een klant-relatie wordt aangemaakt zal deze relatie:
-
- Niet geblokkeerd zijn,
- Geen overheidsinstelling,
- Backorders en aanmaningen kunnen ontvangen
- Een klantenkaart omvatten
- In aanmerking komen voor Verzamelfacturatie
- Geen kredietlimiet hebben
We maken steeds een actief leveringsadres aan voor de klant-relatie van de contactpersoon. De naam en het adres is het absoluut minimum dat moet toegevoegd worden aan de Public API voor een leveringsadres.
Er zijn nog andere speciale velden die onze aandacht verdienen bij aanmaak of aanpassing van een contactpersoon, klant-relatie of een leveringsadres.
- de adresgegevens kunnen toegevoegd aan een contactpersoon, klant-relatie of een leveringsadres.
"address": {
"building": "string",
"street": "string",
"address2": "string",
"postalCode": "string",
"city": "string",
"countryId": "3fa85f64-5717-4562-b3fc-2c963f66afa6"
}
- emailadres
Zie eventueel ook: