Bij het afdrukken van een document kan de volgende melding worden gegeven:
Settings to access printer <printernaam> are not valid

Printerinstellingen
De printer voor normale bonnen is ingesteld via Systeembeheer - algemeen - reportsdef.
De printerinstellingen voor artikel etiketten vindt u via Parameters >> Artikels >> Artikel etiketten

Oorzaak en oplossing
Deze melding verschijnt wanneer Adsolut de printer niet herkent.
Oorzaken kunnen zijn:
- De printer is niet beschikbaar
- De printer heeft op de PC een andere naam
In reportsdef kan u kijken welke printers wel beschikbaar zijn en de correcte printer instellen door met het pijltje naast de printernaam te klikken en de correcte printer te kiezen.
Deze instellingen gelden standaard voor ALLE gebruikers.
Het is mogelijk om voor bepaalde gebruikers aparte printers in te stellen.

Wanneer u bij ons in de cloud werkt, komt deze melding vaak voor omdat Citrix bij elke sessie een sessie nummer toevoegt achter de printernaam.
In dit geval moet u niet telkens de printer gaan wijzigen in de reportsdef.
U vervangt in de printernaam eenvoudig het gedeelte van de printernaam dat kan wijzigen door een *
De printernaam
Canon TR8500 series (from MC-D94Q1N2) in session 2222222
kan u vervangen door
Canon TR8500 series*
Bij het afdrukken zal Adsolut dan standaard de printer kiezen waarvan de naam begint met de ingestelde printernaam. (alles wat na de * komt wordt genegeerd).
Let op: Opgelet: er mag dan maar 1 printer bestaan op de pc die begint met deze naam, anders weet Adsolut niet naar welke printer hij de opdracht moet sturen. |
Tip Als u geen printer instelt, zal Adsolut altijd printen naar de standaard printer van de PC. |
Verder lezen?
Handig overzicht van artikelen voor onze AVD Hosted cloud applicaties
Heeft u ondersteuning nodig?
Hoe maak ik een support ticket?