Een overheidsinstelling vraagt altijd om een PO-nummer (Purchase Order) op te nemen in de factuur.
Voor relaties die geen overheidsinstelling zijn, is dit PO-nummer mogelijk maar niet van toepassing.
Het vinkje Overheidsinstelling vind je terug in de relatiefiche op het tabblad Basisgegevens > Facturatie:

1. Overheidsinstelling aangevinkt
Het PO-nummer op het order of de verkoopbon moet altijd (manueel) ingevuld worden.
Wanneer je factureert en het veld PO-nummer is leeg, geeft Adsolut een blokkerende melding.

Opmerking
Vermits de overheid een apart PO-nummer per factuur vraagt, is het niet mogelijk om via verzamelfacturatie meerdere (verschillende) PO-nummers op te nemen in de XML.
Wanneer men verschillende verkoopbonnen voor een overheidsinstelling met verschillende PO-nummers factureert, wordt er geen verzamelfactuur aangemaakt, maar zal iedere verkoopbon apart gefactureerd worden.
|
2. Overheidsinstelling afgevinkt
- Wanneer je het order of de verkoopbon factureert en het veld PO-nummer werd wel ingevuld, neemt Adsolut dit PO-nummer op in het XML-bestand.

- Wanneer je het order of de verkoopbon factureert en het veld PO-nummer werd niet ingevuld, neemt Adsolut automatisch het nummer van de factuur op in het XML-bestand.

Bij verzamelfacturatie zullen in beide gevallen de verschillende PO-nummers opgenomen worden in de XML.
