Salesforce

Waarom kan ik mijn back-up niet restoren in Adsolut?

Article Information
BE
Article Details

A. De back-up werd niet gemaakt vanuit Adsolut


Wanneer een back-up niet via Adsolut werd aangemaakt, zal deze niet het juiste formaat hebben om terug te plaatsen binnen Adsolut.

Een veelvoorkomend voorbeeld is een back-up die slechts één .bak-bestand bevat, zoals:

001_02_04_2019_11_50_50.bak

In plaats van het correcte .zip-bestand dat automatisch door Adsolut wordt gegenereerd en er als volgt uitziet:

001_02_04_2019_11_50_50.zip

Dit ZIP-bestand bevat twee bestanden:

  • 001_02_04_2019_11_50_50.bak
  • 001_02_04_2019_11_50_50_docs.bak

Als u probeert een onvolledig of verkeerd geformatteerd bestand in te lezen, zal Adsolut dit niet herkennen als een geldige back-up. Hierdoor verschijnt het bestand niet in de lijst bij de optie om een back-up terug te plaatsen.

Zorg er dus steeds voor dat u een originele, niet-aangepaste ZIP-back-up gebruikt die via Adsolut werd aangemaakt.

 

 


B. De back-up werd wel gemaakt vanuit Adsolut, maar de benaming van de ZIP-file werd gewijzigd: 

Een back-up gemaakt vanuit Adsolut zal altijd dezelfde structuur hebben, namelijk de volgende: 



- Benaming van de back-up zelf, deze benaming wordt altijd als volgt opgebouwd
(1 = zie bovenaan de screenshot het .ZIP bestand): 

In het groen staat de dossiercode
In het geel staat de datum wanneer de back-up genomen is
In het roze staat het tijdstip wanneer de back-up genomen is

- benaming van de twee bestanden in de ZIP-file: 

De benamingen van deze bak bestanden zijn altijd hetzelfde opgebouwd als de benaming van de back-up (ZIP-file).

Dus in dit geval noemt de ZIP:

1 = 001_02_04_2019_11_50_50.zip

Dan moeten de twee BAK-bestanden deze benamingen hebben zoals in de screenshot: 

2 = 001_02_04_2019_11_50_50.bak
3 = 001_02_04_2019_11_50_50_docs.bak

Dus indien de naam van de back-up wordt gewijzigd zal deze structuur niet meer kloppen en zal Adsolut de ZIP-file niet meer registreren als een back-up.
Bijgevolg kan de back-up dus ook niet gerestored worden.
 

 

Zie eventueel ook 

Thema: Relaties Kantoorbeheer

 
detail information
19/11/2021 17:25
Waarom kan ik mijn back-up niet restoren in Adsolut?
193
URL
Waarom-kan-ik-mijn-back-up-niet-restoren-in-Adsolut

Powered by