A. De back-up werd niet gemaakt vanuit Adsolut
Wanneer een back-up niet via Adsolut werd aangemaakt, zal deze niet het juiste formaat hebben om terug te plaatsen binnen Adsolut.
Een veelvoorkomend voorbeeld is een back-up die slechts één .bak
-bestand bevat, zoals:
001_02_04_2019_11_50_50.bak
In plaats van het correcte .zip
-bestand dat automatisch door Adsolut wordt gegenereerd en er als volgt uitziet:
001_02_04_2019_11_50_50.zip
Dit ZIP-bestand bevat twee bestanden:
001_02_04_2019_11_50_50.bak
001_02_04_2019_11_50_50_docs.bak
Als u probeert een onvolledig of verkeerd geformatteerd bestand in te lezen, zal Adsolut dit niet herkennen als een geldige back-up. Hierdoor verschijnt het bestand niet in de lijst bij de optie om een back-up terug te plaatsen.
Zorg er dus steeds voor dat u een originele, niet-aangepaste ZIP-back-up gebruikt die via Adsolut werd aangemaakt.
B. De back-up werd wel gemaakt vanuit Adsolut, maar de benaming van de ZIP-file werd gewijzigd:
Een back-up gemaakt vanuit Adsolut zal altijd dezelfde structuur hebben, namelijk de volgende:

- Benaming van de back-up zelf, deze benaming wordt altijd als volgt opgebouwd
(1 = zie bovenaan de screenshot het .ZIP bestand):
In het groen staat de dossiercode
In het geel staat de datum wanneer de back-up genomen is
In het roze staat het tijdstip wanneer de back-up genomen is
- benaming van de twee bestanden in de ZIP-file:
De benamingen van deze bak bestanden zijn altijd hetzelfde opgebouwd als de benaming van de back-up (ZIP-file).
Dus in dit geval noemt de ZIP:
1 = 001_02_04_2019_11_50_50.zip
Dan moeten de twee BAK-bestanden deze benamingen hebben zoals in de screenshot:
2 = 001_02_04_2019_11_50_50.bak
3 = 001_02_04_2019_11_50_50_docs.bak
Dus indien de naam van de back-up wordt gewijzigd zal deze structuur niet meer kloppen en zal Adsolut de ZIP-file niet meer registreren als een back-up.
Bijgevolg kan de back-up dus ook niet gerestored worden.
Zie eventueel ook
Thema: Relaties Kantoorbeheer