Het afdrukken vanuit Expert/M onder Eva Online verloopt moeizaam. Bij het aanklikken van het printericoontje wordt het dialoogvenster met printers niet weergegeven, of wordt dit dialoogvenster weliswaar weergegeven, maar zonder vermelding van de correcte printer(s).
Antwoord:
Dit probleem is gerelateerd aan het feit dat de printerinstellingen in Expert/M gekoppeld worden aan de gebruiker waarmee het Centraal Dossierbeheer opgestart wordt (= _EvaOnline). Het kan aangepakt worden door onderstaande 3 stappen uit te voeren:
1. Open in Expert/M het menu Bestand > Gebruiker > Gebruikersgegevens en selecteer in het veld 'Printer instellingen' Standaard printer. Klik vervolgens op de OK-knop.
2. Indien er gebruikt gemaakt wordt van de facturatiemodule ('Dagboeken >Facturatie >Ingave facturen') opent u het menu Configuratie > Facturatie > Facturatie. Hier vink je de optie Printer instellingen altijd tonen aan.
3. Sluit de volledige Eva Online-sessie af en log opnieuw in. Na het inloggen zijn de bovenstaande wijzigingen definitief bewaard en kan je terug op een normale manier facturen/lijsten afdrukken.
Heb je vragen of ondervind je problemen? Support portaal - Hoe maak je een ticket?
Verder lezen?
Handig overzicht van artikelen voor onze AVD Hosted cloud applicaties