Aanmaningen kunnen gemaild worden naar het algemeen e-mailadres uit de relatiekaart, indien er geen contactpersonen werden ingegeven voor het mailen van aanmaningen, naar analogie met het mailen van facturen.
Om dit op te zetten, werd een nieuw veld voorzien op de relatiekaart onder de tab Basisgegevens > Facturatie, hier kan de optie Zendwijze aanmaning worden ingesteld.
Voorbeeld

Indien u ervoor kiest om de aanmaningen te mailen EN er werden geen contactpersonen ingegeven, waarbij de checkbox 'Aanmaningen' aan staat, dan zal de aanmaning voortaan gemaild worden naar het algemeen e-mailadres dat in de relatiekaart werd opgeslagen.
Indien er wel een contactpersoon bestaat voor de aanmaningen, dan worden de aanmaningen, net zoals dat nu het geval is, nog steeds naar dat e-mailadres verzonden.
Standaard zal het veld 'Zendwijze aanmaning' de waarde 'Print' krijgen (net zoals dat bij de 'Zendwijze factuur' het geval is).
Indien u echter al een contactpersoon had bewaard om de aanmaningen te mailen en u voert de update naar versie 1.25.0 uit, dan blijft uw huidige werking uiteraard van toepassing: voor deze relaties wordt dan het veld 'Zendwijze aanmaning' niet standaard op 'Print' gezet, maar wel op 'Mail'.
Belangrijk
Wanneer u een contactpersoon aanmaakt en u vinkt de kolom 'Aanmaningen' aan, dan dient u zelf de 'Zendwijze aanmaning' eventueel nog op 'Mail' te zetten. Dit is naar analogie met de 'Zendwijze factuur'.
Zie eventueel ook
Aanmaningen mailen - Introductie