Salesforce

Adsolut: Fout tijdens het updaten: “Login failed for user ‘sa’.”

Article Information
BE
Article Details

Wanneer er zich een fout voordoet tijdens het updaten van Adsolut, kunt u alsnog de bijhorende logbestand raadplegen om na te gaan wat het probleem juist is of veroorzaakt. Hier merken we dat het probleem wordt veroorzaakt doordat de database(s) van bepaalde dossier(s) niet toegankelijk zijn.
 

Fout tijdens het updaten van het dossier …
---------------------------------------------------------------------------------
Errormessage: Cannot open database "…" requested by the login. The login failed.

Login failed for user 'sa'.

   at System.Data.SqlClient.SqlInternalConnectionTds..ctor(DbConnectionPoolIdentity identity, SqlConnectionString connectionOptions, SqlCredential credential, Object providerInfo, String newPassword, SecureString newSecurePassword, Boolean redirectedUserInstance, SqlConnectionString userConnectionOptions, SessionData reconnectSessionData, DbConnectionPool pool, String accessToken, Boolean applyTransientFaultHandling, SqlAuthenticationProviderManager sqlAuthProviderManager)
   at System.Data.SqlClient.SqlConnectionFactory.CreateConnection(DbConnectionOptions options, DbConnectionPoolKey poolKey, Object poolGroupProviderInfo, DbConnectionPool pool, DbConnection owningConnection, DbConnectionOptions userOptions)
   at System.Data.ProviderBase.DbConnectionFactory.CreatePooledConnection(DbConnectionPool pool, DbConnection owningObject, DbConnectionOptions options, DbConnectionPoolKey poolKey, DbConnectionOptions userOptions)


Dit kunnen we zeer simpel zelf oplossen. Deze stappen dienen uitgevoerd te worden op de Adsolut/SQL-server (indien van toepassing) waar de update zoals gewoonlijk gebeurt.
Gelieve deze stappen uit te voeren in overleg met uw IT-partner om enige vorm van dataverlies te voorkomen!

  • Meld u aan op de SQL/Adsolut-server met een Windows-login met administratieve rechten en start Microsoft SQL Server Management Studio (SSMS). Log in op de betreffende database met uw Windows-login – standaard heeft elke Domain en/of System Admin recht hierop.
    image.png

    Vouw de map ‘Databases’ open en ga op zoek naar het gegeven dossier in de foutmelding.
    image.png

    Merk op dat dit dossier zich offline of in ‘Recovery Pending…’ bevindt! U kan vanaf hier verder te werk m.b.v. het volgend kennisartikel: Foutmelding: "Dossier bestaat niet of is niet online!" (force.com)

    Dezelfde foutmelding doet zich voor wanneer de documenten in de database van het dossier niet gekoppeld (attached) is.
    In dit voorbeeld is de docs database van dossier 100003 niet gekoppeld:
     
    1) Rechtermuisklik databases, attach
    2) Klik ADD, ga naar de folder van dossier 100003
    3) Selecteer 100003doc.mdf, klik OK
    2024-05-07 14_07_19-Attach Databases.png
     
 
detail information
19/11/2021 17:15
Adsolut: Fout tijdens het updaten: “Login failed for user ‘sa’.”
547
URL
Fout-tijdens-het-updaten-Login-failed-for-user-sa

Powered by