Wanneer er zich een fout voordoet tijdens het updaten van Adsolut, kunt u alsnog het bijhorende logbestand raadplegen om na te gaan wat het probleem juist is of veroorzaakt.
Hier merken we dat het probleem wordt veroorzaakt doordat de mappen overbodige/ongewilde bestanden of mappen bevatten.
Errormessage: De map is niet leeg.
bij System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
bij System.IO.Directory.DeleteHelper(String fullPath, String userPath, Boolean recursive, Boolean throwOnTopLevelDirectoryNotFound, WIN32_FIND_DATA& data)
bij System.IO.Directory.Delete(String fullPath, String userPath, Boolean recursive, Boolean checkHost)
bij Adsolut.BL.Updates.FilesUpdater.ClearBinDirectory(String Src, String exclPrefix)
bij Adsolut.BL.Updates.FilesUpdater.ClearBinDirectory(String Src, String exclPrefix)
bij Adsolut.BL.Updates.FilesUpdater.DoFileUpdate(BuildInfo buildInfo, String& errorMsg)
Om dit op te lossen volgt u onderstaande werkwijze:
Deze stappen voert u uit op de Adsolut/SQL-server (indien van toepassing) waar de update gebeurt.
Gelieve deze stappen uit te voeren in overleg met uw IT-partner om enige vorm van dataverlies te voorkomen!
Allereerst is het essentieel om alle processen van Adsolut af te sluiten en dus te beëindigen. Hiervoor moeten ook alle verbonden gebruikers afmelden van Adsolut en het programma sluiten alvorens u door kan gaan met de volgende stappen!
Ook moet u alle Adsolut-gerelateerde services (tijdelijk) stoppen. Dit kan m.b.v. het volgend kennisartikel: Adsolut (Taskservice [MasterKB]) stoppen en starten via services.msc

Vervolgens moet u in de bin-map van Adsolut (1) alles verwijderen BEHALVE de twee .config-bestanden:
- Adsolut.exe.config
- BackgroundService.exe.config

Nu kopieert u alle bestanden binnen de bin-map (1) van de gewenste update-versie (2) naar de bin-map waar we zojuist (bijna) alles hebben verwijderd.
Als laatste maakt u de backup-map ([root]\Data_Adsolut\Adsolut\update\backup) leeg – hier mag zich niks in bevinden!Nu voert u de update uit. Vergeet niet om nadien de gestopte services terug te herstarten!Ondervindt u verder nog (bijkomende) problemen? Contacteer dan Customer Support om u verder van dienst te zijn.