Salesforce

Expert/M: Melding "Database 'Exp_????' cannot be opened due to inaccessible files or insufficient memory or disk space. See the SQL Server errorlog for details"

Article Information
BE
Article Details

Situatie

Bij het opstarten van een Expert/M-dossier krijgt u de foutmelding "Database 'Exp_????' cannot be opened due to inaccessible files or insufficient memory or disk space. See the SQL Server errorlog for details."


Antwoord

Deze melding wijst erop dat het betrokken dossier weliswaar gekoppeld is aan de onderliggende SQL-database, maar deze koppeling in een foutieve Recovery Pending-status is beland. 

Sinds de versie 24.02.21.01 (februari 2024) is er in het opstartproces van Expert/M een extra controle op een "Recovery Pending"-status ingebouwd. Wanneer Expert/M bij het opstarten van een dossier vaststelt dat dit dossier een "Recovery Pending"-status bevat, wordt deze status weggewerkt zodat u het dossier normaal kan opstarten in Expert/M. 

Indien u werkt in een oudere versie (vóór februari 2024) volstaat het om een update van Expert/M naar de meest recente versie uit te voeren. En vervolgens het betrokken dossier op te starten in Expert/M. 

                                       

Opmerking
Wanneer het probleem zich voordoet op de "Exp_ExpGlob"-database, moet u en/of uw systeembeheerder toegang geven tot het toestel waarop de SQL-database geïnstalleerd staat om dit te kunnen oplossen.

 

 

 

 
Detail Information
19/11/2021 17:16
URL
Expert/M: Melding "Database 'Exp_????' cannot be opened due to inaccessible files or insufficient memory or disk space. See the SQL Server errorlog for details"
755
Expert-M-Opstarten-Melding-Database-Exp-cannot-be-opened-due-to-inaccessible-files-or-insufficient-memory-or-disk-space-See-the-SQL-Server-errorlog-for-details-bij-het-opstarten-van-één-of-meerdere-Expert-M-dossiers

Powered by