Salesforce

Er heeft zich een fout voorgedaan bij de creatie van een nieuw Expert/M-dossier.

Article Details

 
Answer

Er heeft zich een fout voorgedaan bij de creatie van een nieuw dossier in Expert/M. U wenst het dossier in Expert/M opnieuw te creëren, zonder de andere data van het dossier zoals Centraal Dossierbeheer Plus, Accon Plus, Vennootschapsbelasting, etc... te verwijderen.

Mogelijke fouten bij de creatie van het nieuwe dossier:

  • Er werd automatisch een boekjaar 2002-2003 aangemaakt als eerste boekjaar in het Expert/M-dossier.
  • Er werd manueel een foutief boekjaar ingegeven als eerste boekjaar in Expert/M. Dit kan niet meer aangepast worden via het menu 'Afsluitingen, Aanpassen boekjaren'.
  • Er werd een foute BTW-periodiciteit ingesteld en deze kan niet meer aangepast worden via het menu 'Ingave, Basisgegevens, Dossier'.


Oplossing:

1. Start een ander (al bestaand) Expert/M-dossier op.

2. Open het menu 'Bestand, Detachen van dossiers'.

3. Geef in het veld 'Opzoeken op naam' (een deel van) de naam van het heraan te maken Expert/M-dossier in en klik op 'Enter'.

  •  Indien het dossier wordt weergegeven in de lijst: Ga naar stap 4.
  • Indien het dossier niet wordt weergegeven in de lijst: Ga naar stap 7.


4. Selecteer het dossier door op de lijn ervan de combinatie 'CTRL - linkermuisknop' te gebruiken. Daardoor krijgt u de vermelding 'Ja' te zien onder de kolom 'Geselecteerd'.

5. Klik op de knop 'Detach alle dossiers'.




6. Wanneer u de melding krijgt dat het detachen van het dossier voltooid is, mag u deze melding en het schermpje met betrekking tot het detachen van dossiers afsluiten. Tevens mag het dossier dat u opgestart had in Expert/M om de voorgaande stappen uit te voeren terug afsluiten.

7. Noteer de dossiercode waaronder het 'probleemdossier' gekend staat in het Centraal Dossierbeheer Plus.




8. Open via Windows Verkenner de folder "?:\KluwerData\Finfisc\Office\Dossiers\"

9. Zoek naar de map met de dossiercode en open deze.

10. Hernoem het mapje 'Epp' dat u in de folder met de dossiercode terugvindt naar bijvoorbeeld 'Eppold'.




11. Start het probleemdossier terug op in Expert/M. U krijgt opnieuw het scherm voor de creatie van een nieuw Expert/M-dossier te zien zonder dat dit invloed heeft op de al in andere Kluwerapplicaties ingegeven data voor dat dossier. Achterliggend wordt er in de dossierfolder een nieuw Epp-map aangemaakt met daarin nieuwe databasebestanden.



Zie eventueel:

Hoe maak ik een ticket?
De meestgestelde vragen over Expert/M

TitelEr heeft zich een fout voorgedaan bij de creatie van een nieuw Expert/M-dossier.
URL-naamEr-heeft-zich-een-fout-voorgedaan-bij-de-creatie-van-een-nieuw-Expert-M-Plus-dossier-U-wenst-het-Expert-M-Plus-dossier-opnieuw-aan-te-maken-zonder-invloed-op-de-gegevens-van-andere-programma-s-CDB-Accon-Plus-voor-dat-dossier

Powered by