Salesforce

Adsolut: De office 365 mailinstellingen van Adsolut KMO-CLOUD

Article Information
BE
Article Details

                                                     

In dit artikel

Benodigdheden
1.0 Algemene instellingen
2.0 Instellingen per gebruiker

 

    De OFFICE 365 mailinstellingen van Adsolut KMO Cloud

    (Enkel voor abonnees van Office 365)
    Het is aangeraden om deze handleiding samen met uw IT-partner te doorlopen.
    In dit voorbeeld wordt er gebruik gemaakt van Microsoft 365 Exchange, afhankelijk van de e-mailprovider kunnen de SMTP-Server, SMTP-Poort, SSL & Authenticatie verschillen.

    Wat heb ik nodig?
     
      1. SMTP-Server
      2. SMTP-Poort

      3. SMTP-Login (Persoonlijk)
      4. SMTP-Paswoord (Persoonlijk)
      5. SSL Ja/Nee (Enkel explicit SSL)
      6. Authenticatie Ja/Neen (Zo ja: Loginnaam & Paswoord)

    Werkt u met 2FA / MFA?
    Dan gaat u een app-paswoord moeten voorzien om de MFA/2FA te omzeilen.
    Dit paswoord zal dan gebruikt moeten worden op de plaatsen waar er gevraagd wordt voor een "SMTP-Paswoord".

     
    Meer info over app paswoorden in Microsoft 365:
    https://support.microsoft.com/en-us/account-billing/using-app-passwords-with-apps-that-don-t-support-two-step-verification-5896ed9b-4263-e681-128a-a6f2979a7944
     

    Werkt u met GMAIL / GSUITE
    Dan gaat u op uw gmailaccount moeten toestaan dat "minder beveiligde applicaties" mogen mailen met gmail.
    Meer info kan u terugvinden via onderstaande URL:
    Less secure apps & your Google Account - Google Account Help

     

    1.0 Algemene instellingen

    De instellingen van stap 1.0 tot en met 1.6 zijn voor iedereen van toepassing.
    Deze stappen moeten dus maar 1 keer uitgevoerd worden door de Adsolut Administrator.

    1.1 Meld u aan in Adsolut

    Navigeer naar het dossier waarmee u problemen heeft met het mailen.
    image.png
    image.png

    1.2 Navigeer naar Systeembeheer > Settings > Fax/Email


    1.3 Settings
    Zorg ervoor dat SMTP-Login, SMTP-Wachtwoord, BCC & Fax server niet zijn ingevuld.
    Zorg ervoor dat Neem SMTP-instellingen van dit dossier aangevinkt is.
    SMTP Server, SMTP Poort, SMTP Authentication, SSL; worden op deze manier niet automatisch overgenomen van de MASTERKB.

    Klik rechtsonderaan op OK.
    image.png

    1.4 Het FROM-adres invullen.
    Vanuit dit e-mailadres zullen de e-mails verstuurd worden.
    Navigeer naar: Parameters > Medewerkers.
    Selecteer de gewenste gebruiker door er dubbel op te klikken met de linkermuisknop.
    image.png

    1.5 E-mailadres aanvullen.

    1. Controleer of u de correcte gebruiker heeft geselecteerd.
    2. Vul het correct FROM-adres in.
    3. Bewaar de wijziging.

                                            

    Let op:
    Het account dat u verder in dit artikel gaat instellen (zie 2.0 instellingen per gebruiker) moet SEND AS-rechten hebben op het e-mailadres dat u hier invult.

     
    image.png

    1.6 Afwerken
    Doe dit voor elke gebruiker in Adsolut.
    image.png
     

     

    2.0 Instellingen per gebruiker

    Dit zal iedere gebruiker voor zichzelf moeten uitvoeren.

    2.1 Meld u aan in Adsolut met uw persoonlijke login.
    Navigeer naar het dossier waarmee u problemen heeft met het mailen.
    image.png
    image.png

    2.2 Open de gebruikersinstellingen
    Navigeer naar Adsolut > Gebruikersinstellingen.
    image.png

    2.3 SMTP Authentication aanvullen
    Vul nu rechtsonderaan uw persoonlijke e-mailgegevens in.
    Klik daarna op OK

                                            

    Let op:
    De login & het paswoord die u hier gebruikt moeten SEND AS-rechten hebben op het e-mailadres dat u heeft ingesteld in stap 1.5 / 1.6.

     
    image.png

    2.4 Sluit het dossier volledig af
    De kans bestaat dat er nog verkeerde gegevens in de cache zitten, door het dossier te sluiten en opnieuw te starten zullen alle instellingen opnieuw geladen worden.

    image.png

    2.5 Test mail
    U kan een testmail sturen door het subdossier te openen waarop u net de bovenstaande stappen hebt uitgevoerd.

    image.png
    image.png

    2.5.1 Test mail
    Navigeer naar Parameters > Medewerkers en selecteer een record/user door hier 1 maal op te klikken met de linkermuisknop. 
    image.png

    2.5.2 Test mail
    Als één lijn blauw is druk op e-mail.

    image.png
    image.png

     

    Verder lezen?

    Handig overzicht van artikelen voor onze AVD Hosted cloud applicaties

    Heeft u ondersteuning nodig? 

    Hoe maak ik een support ticket?

     

     
    detail information
    19/11/2021 17:15
    Adsolut: De office 365 mailinstellingen van Adsolut KMO-CLOUD
    960
    URL
    De-mailinstellingen-van-Adsolut-KMO-Cloud

    Powered by