De OFFICE 365 mailinstellingen van Adsolut KMO Cloud
(Enkel voor abonnees van Office 365)
Het is aangeraden om deze handleiding samen met uw IT-partner te doorlopen.
In dit voorbeeld wordt er gebruik gemaakt van Microsoft 365 Exchange, afhankelijk van de e-mailprovider kunnen de SMTP-Server, SMTP-Poort, SSL & Authenticatie verschillen.
Wat heb ik nodig?
1. SMTP-Server
2. SMTP-Poort
3. SMTP-Login (Persoonlijk)
4. SMTP-Paswoord (Persoonlijk)
5. SSL Ja/Nee (Enkel explicit SSL)
6. Authenticatie Ja/Neen (Zo ja: Loginnaam & Paswoord)
Werkt u met 2FA / MFA? Dan gaat u een app-paswoord moeten voorzien om de MFA/2FA te omzeilen. Dit paswoord zal dan gebruikt moeten worden op de plaatsen waar er gevraagd wordt voor een "SMTP-Paswoord". |
Meer info over app paswoorden in Microsoft 365:
https://support.microsoft.com/en-us/account-billing/using-app-passwords-with-apps-that-don-t-support-two-step-verification-5896ed9b-4263-e681-128a-a6f2979a7944
1.0 Algemene instellingen
De instellingen van stap 1.0 tot en met 1.6 zijn voor iedereen van toepassing.
Deze stappen moeten dus maar 1 keer uitgevoerd worden door de Adsolut Administrator.
1.1 Meld u aan in Adsolut
Navigeer naar het dossier waarmee u problemen heeft met het mailen.


1.2 Navigeer naar Systeembeheer > Settings > Fax/Email

1.3 Settings
Zorg ervoor dat SMTP-Login, SMTP-Wachtwoord, BCC & Fax server niet zijn ingevuld.
Zorg ervoor dat Neem SMTP-instellingen van dit dossier aangevinkt is.
SMTP Server, SMTP Poort, SMTP Authentication, SSL; worden op deze manier niet automatisch overgenomen van de MASTERKB.
Klik rechtsonderaan op OK.

1.4 Het FROM-adres invullen.
Vanuit dit e-mailadres zullen de e-mails verstuurd worden.
Navigeer naar: Parameters > Medewerkers.
Selecteer de gewenste gebruiker door er dubbel op te klikken met de linkermuisknop.

1.5 E-mailadres aanvullen.
- Controleer of u de correcte gebruiker heeft geselecteerd.
- Vul het correct FROM-adres in.
- Bewaar de wijziging.
Let op: Het account dat u verder in dit artikel gaat instellen (zie 2.0 instellingen per gebruiker) moet SEND AS-rechten hebben op het e-mailadres dat u hier invult. |

1.6 Afwerken
Doe dit voor elke gebruiker in Adsolut.

Dit zal iedere gebruiker voor zichzelf moeten uitvoeren.
2.1 Meld u aan in Adsolut met uw persoonlijke login.
Navigeer naar het dossier waarmee u problemen heeft met het mailen.


2.2 Open de gebruikersinstellingen
Navigeer naar Adsolut > Gebruikersinstellingen.

2.3 SMTP Authentication aanvullen
Vul nu rechtsonderaan uw persoonlijke e-mailgegevens in.
Klik daarna op OK
Let op: De login & het paswoord die u hier gebruikt moeten SEND AS-rechten hebben op het e-mailadres dat u heeft ingesteld in stap 1.5 / 1.6. |

2.4 Sluit het dossier volledig af
De kans bestaat dat er nog verkeerde gegevens in de cache zitten, door het dossier te sluiten en opnieuw te starten zullen alle instellingen opnieuw geladen worden.

2.5 Test mail
U kan een testmail sturen door het subdossier te openen waarop u net de bovenstaande stappen hebt uitgevoerd.


2.5.1 Test mail
Navigeer naar Parameters > Medewerkers en selecteer een record/user door hier 1 maal op te klikken met de linkermuisknop.

2.5.2 Test mail
Als één lijn blauw is druk op e-mail.


Verder lezen?
Handig overzicht van artikelen voor onze AVD Hosted cloud applicaties
Heeft u ondersteuning nodig?
Hoe maak ik een support ticket?