Salesforce

Expert/M, CODA: Bij import CODA Expert/M krijgt u de melding "geen overeenkomstige bank in Expert/M gevonden"

Article Details

 
Answer

Vraag:
Bij de import van CODA-bestanden in Expert/M krijgt u de melding "geen overeenkomstige bank in Expert/M gevonden".

Er zijn 3 mogelijke oorzaken:

Klik hieronder eventueel direct door naar de sectie waarin u geïnteresseerd bent.

    1. IBAN ontbreekt in financieel dagboek
    2. Coda verwerking staat niet aangevinkt
    3. Twee (of meer) financiële dagboeken met eenzelfde IBAN-nummer


    Oorzaken:
    1. Om CODA-bestanden te kunnen verwerken moet er een financieel dagboek ("Ingave, Basisgegevens, Financiële dagboeken") bestaan en moet het rekeningnummer (IBAN) van de betrokken rekening aanwezig zijn in dit financieel dagboek.

    Concreet:  Het veld 'IBAN' in de basisgegevens van het financieel dagboek ('Ingave, Basisgegevens, Financiële Dagboeken') moet een waarde bevatten die overeenkomt met het IBAN-nummer dat opgenomen is in de te importeren CODA-bestanden. 

    Bevat dit veld geen waarde of een waarde (bv. oud Belgisch rekeningformaat) die niet overeenkomt met het IBAN-nummer uit de te importeren CODA-bestanden krijgt u de foutmelding dat er geen overeenkomstige bank in Expert/M gevonden werd. 



    2. Om CODA-bestanden te kunnen verwerken in een bestaand financieel dagboek, moet dit financieel dagboek zo geconfigureerd zijn dat Coda verwerking toegestaan is.

    Concreet: In het menu "Dagboeken, CODA, Configuratie CODA"  moet het veld "CODA-verwerking" voor het betrokken financieel dagboek aangevinkt zijn om er Coda-bestanden in te kunnen verwerken. 

    Als dit veld niet aangevinkt staat, krijgt u bij het verwerken van CODA-bestanden voor dat financieel dagboek de melding dat er geen overeenkomstige bank in Expert/M gevonden werd. 


    3. Er zijn twee (of meer) financiële dagboeken waarvan het veld "IBAN"  in de basisgegevens eenzelfde IBAN-nummer bevat. Bovendien zijn die verschillende financiële dagboeken ook voor Coda-verwerking geconfigureerd. 

    Wanneer dit de oorzaak is, moet in eerste instantie nagegaan worden of het terecht is dat er twee of meerdere financiële dagboeken met eenzelfde IBAN-nummer bestaan waarvoor ook CODA-verwerking werd geconfigureerd. Als dit effectief terecht blijkt (bv. ING met zichtrekening en Opticash-rekening gekoppeld aan eenzelfde IBAN-nummer), moet het veld "Uitbreidingszone" in de CODA-configuratie gecontroleerd/aangepast/ingevuld worden: Het gebruik van de uitbreidingszone bij meerdere bankrekeningen met eenzelfde bankrekeningnummer


    Zie eventueel ook: Thema: CODA in Expert/M

     

    TitelExpert/M, CODA: Bij import CODA Expert/M krijgt u de melding "geen overeenkomstige bank in Expert/M gevonden"
    URL-naamBij-import-CODA-Expert-M-Plus-krijg-ik-de-melding-geen-overeenkomstige

    Powered by