Doelgroep Eindgebruikers | Omgeving On-premise |
Adsolut voorziet de mogelijkheid om abonnementscontracten en servicecontracten te beheren.
Een abonnementscontract is een overeenkomst tussen enerzijds de klant (bv. gebruiker van software) en anderzijds de verlener van het contract (bv. leverancier/fabrikant van de software). Op basis van dit contract maakt de verlener van het contract op regelmatige basis een factuur voor de klant.
Een servicecontract is ook een overeenkomst tussen een klant en een verlener van het contract. Het verschil met het vorige contract zit hem in het feit dat bij de servicecontracten onderhoud van apparatuur, diensten, … wordt gefactureerd.
De facturen, volgend uit een abonnementscontract, hebben meestal eenzelfde factuurbedrag gedurende de looptijd van het contract. Bij servicecontract kan het bedrag variëren in functie van de geleverde diensten, gespendeerde tijd, …
Volgende onderwerpen komen aan bod.
- Installaties
- Herstellingen
- Registratie artikelen
- Registratie contracten / service-contracten
- Verkoopbonnen generen op basis van de contracten
- Abonnementen beheren en factureren
- Tijd registreren tijdens of na interventies
- Service Dashboard
- Indexaanpassing van de contracten
- …
Voor meer informatie over het werken met contracten, raadpleeg onze handleiding
Service en contracten.
Tip Staat uw vraag hier niet bij? Klik dan op Home en zoek uw trefwoorden in de zoekbalk bovenaan. Vermeld zeker ook de naam van uw softwarepakket. Als u ook hier uw antwoord niet vindt, dan kunt u een ticket creëren op onze supportpagina. |